سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس

مهرداد

به وبلاگ من خوش آمدید

موضوعات

خدمات انفورماتیک

شرکت مپنا

کنتور سازی

اخبار گوناگون بورسی


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرمایه گذاری در بورس و آدرس tehranbors.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

عنوان لینک

ماساژور و لوازم لاغری، ماساژور هوشمند،ماساژور دستی،ماساژور چشم

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

سرمایه گذاری بلند مدت

رعایت اصول اولیه سرمایه گذاری

شرکت خدمات انفور ماتیک

پیش بینی مدیر عامل بورس تهران

صندوق ها

صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ساپیا

هفته آخر مجامع

نويسندگان

مهرداد

پیوند های روزانه

سازهای سنتی ایرانی

بورس به توان بی نهایت

همفکران

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 68755
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


خدمات انفورماتیک سود خالص خود را برای دوره سه ماهه منتهی به 90.03.31 با سرمایه 1000 میلیارد ريال مبلغ 58 ريال از 1351 ريال اعلام کرده است. بر این اساس، درآمد فروش و ارائه خدمات با 19 درصد پوشش، بهای تمام شده با 19 درصد پوشش، سود عملیاتی با 5 درصد پوشش و سود خالص با 4 درصد پوشش محقق شده است.

با توجه به مطالب فوق بررسی نکات زیر ضروری است:

1) نظر به این نکته که درآمد شرکت از محل قراردادهای مخابراتی و خدمات یارانه ای ایجاد می شود، بررسی روند کسب درآمد قراردادها در فصل سپری شده لازم است. در این دوره، شرکت توانسته بیشترین درآمد خود را از ارائه خدمات کسب کند که معادل 80 درصد از درآمد این فصل را از این بخش به دست آورده و در کل سال نیز سهم این بخش از درآمد کل46.6 درصد است و شرکت 32.5 درصد از پیش بینی کل سال از این بخش از درآمد را محقق کرده است. بخش مهم دیگر درآمد اجاره تجهیزات است که 12.6 درصد از درآمد عملکرد سه ماهه را ایجاد کرده و توانسته 14.2 درصد از پیش بینی کل سال از این بخش را پوشش دهد.

اما درآمد فروش تجهیزات الکترونیکی پس از ارائه خدمات دومین درآمد پیش بینی شده کل سال است که 35 درصد از کل درآمد را ایجاد می کند که در این فصل شرکت تنها موفق شده 3 درصد از این درآمد را به دست آورد. درآمد فروش تجهیزات ماهواره ای نیز سهم کمی (معادل یک درصد) از کل درآمد شرکت را ایجاد کرده است.

در مقایسه با عملکرد سال قبل شرکت توانسته درآمد فروش خود را 4.4 درصد افزایش دهد. همچنین شرکت اعلام کرده درآمد فروش تجهیزات به دلیل عدم نصب و راه اندازی دستگاه های فروخته شده در صورت سود و زیان اعلام نشده است.

2) در زمان انجام قراردادها، شرکت متحمل هزینه هایی می شود که این هزینه ها در فصل سپری شده برای درآمد حاصل از ارائه خدمات که 81.4 درصد از کل هزینه این فصل را ایجاد کرده، معادل 37.6 درصد از پیش بینی سال را پوشش دهد. این هزینه 41.3 درصد از کل هزینه سال را به خود اختصاص داده است.

شرکت در اجاره تجهیزات که 12.1 درصد از هزینه این فصل را ایجاد کرده 13.2 درصد از پیش بینی سال را پوشش داده است. اما هزینه مهم بعد از بهای تمام شده ارائه خدمات، هزینه تجهیزات الکترونیکی است که 40 درصد از کل هزینه سال را ایجاد می کند که شرکت در این فصل تنها سه دردص از این بخش را محقق کرده است. بهای تمام شده تجهیزات ماهواره ای هم مشابه درآمد سهم کوچکی معادل 0.4 درصد را ایجاد کرده است.

در نهایت بهای تمام شده شرکت در این فصل نسبت به دوره مشابه سال 89 معادل 5.3 درصد افزایش یافته است.

تعامل موارد فوق باعث شده سود ناخالص شرکت در این فصل 18 درصد از پیش بینی کل سال را محقق کند که نسبت به سه ماهه نخست سال 89 تنها 0.4 درصد افزایش یافته است.

3) اما هر چند شرکت در پیش بینی هزینه های اداری تشکیلاتی خود در سال 90 کاهش 63 درصدی تخمین زده بود، اما در این فصل پس از اعلام پوشش 44 درصدی هزینه اعلام شده، نسبت به سال قبل نیز افزایشی 7 درصدی برای این هزینه در گزارش محقق کرده است.

با درنظر گرفتن این نکته که شرکت سایر درآمدهای عملیاتی را در این فصل و در کل سال تخمین نزده، سود عملیاتی با 5 درصد پوشش اعلام شده که این سود نیز نسبت به سال قبل کاهشی 21.8 درصدی یافته است.

4) شرکت در اخذ تسهیلات مالی اما در سال جدید کاهش  27 درصدی در نظر گرفته که از این این هزینه مالی پیش بینی شده نیز تنها یک درصد را محقق کرده و این هزینه با افت 95.7 درصدی در سه ماهه نخست سال جاری ایجاد شده است.

اما درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها هرچند در کل سال مبلغ 1121.6 میلیارد ريال پیش بینی شده، اما با در نظر گرفتن سر رسید نشدن هیچ کدام از سرمایه گذاری ها، درآمدی در این فصل حاصل نشده است.

ذکر این نکته لازم است که سهم شرکت سرمایه گذاری خدمات انفورماتیک در شرکت های خدمات انفورماتیک کیش معادل 1016.2 میلیارد ريال، در شرکت داده ورزی فرادیس البرز معادل 45.6 میلیارد ريال و در شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش معادل 17.8 میلیارد ريال است.

درآمدهای متفرقه شرکت نیز در این فصل عموما از محل سود سپرده های سرمایه گذاری و سایر درآمدها ایجاد شده که 50 درصد از پیش بینی سال را محقق کرده و 470 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و حدودا به مبلغ 52.4 میلیارد ریال رسیده است.

در نهایت سود قبل از کسر مالیات شرکت با 4 درصد پوشش پیش بینی سال 226 درصد نسبت به پوشش سه ماهه نخست سال 89 افزایش داشته است.

مالیات نیز در این دوره 7 درصد از پیش بینی خود را پوشش داده که نسبت به سال قبل 456 درصد افزایش یافته که در نتیجه آن سود خالص با پوشش 4 درصدی رشدی معادل 218 درصد در مقایسه با عملکرد سه ماهه ابتدای سال 89 داشته است.

5) شرکت در این گزارش سود انباشته آخرین مجمع عادی قبل از آخرین مجمع برگزار شده خود را مبلغ 1008.3 میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین هیأت مدیره شرکت در نظر دارد 70 درصد از سود خالص را برای تقسیم در مجمع عمومی سالیانه سا ل90 پیشنهاد دهد. در پایان شرکت سود تلفیقی شرکت را با سرمایه فعلی مبلغ 1778 ريال اعلام کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:,

|